Ova igra sa kartama predstavlja jedan od simbola svako kazina pored ruleta. Blekdžek je popularna igra, kako u klasičnim tako i u onlajn kazinima, a jedna od njenih najboljih karakteristika je što je laka za igranje i može je igrati svako ko ume da broji do 21.
Istorijat
Blekdžek je postao popalaran tokom Prvog svetskog rata, ali koreni ove igre sežu mnogo dalje od tog perioda. U drugoj polovini 18. veka u Francuskoj je bila uobičajna igra pod nazivom \'\'Vingt-et-un\'\’ ili 21. Do dana današnjeg i dalje je poznata od imenom 21 ili blekdžek, dok je odomaćen i naziv ajnc. Naziv blekdžek potiče od specijalnog obnusa koji igrač osvaja ako dobije kombinaciju keca, pika i žandara (Jack na engleskom), odnosno crni DŽek ili Blekdžek u originalu. Ovo više nij deo pravila igre, ali je prvobitni naziv ostao.
Danas zauzima mesto jedne od najpopularnijih igara u onlajna kazinima zbog svojih jednostavnih pravila i strategije. Blekdžek je komplikovaniji od onlajn slot mašina, ali zahteva manje veštine nego na primer poker, što ga čini savršenom igrom za većinu ljudi. Sve dok igrači imaju određenu veštinu u igri i određeno poznavanje strategije, šanse protiv kazina u odnosu na druge igre u onlajn kazinu su veće.
U ovoj onlajn igri sa kartama potrebna je samo jedna osoba, odnosno igrač. Međutim, ukoliko onlajn kazino ima u ponudi blekdžek uživo, moći će da igra maksimalno sedam igrača za jednim stolom uz dilera. Ono što blekdžek čini drugačijim od pokera je činjenica da se igrač ne takmiči protiv drugih igrača. Umesto toga, svaki igrač za stolom se takmiči protiv dilera i pokušava da pobedi njegovu \'\'ruku\'\’.
Ukoliko je igrač nov u blekdžeku, a želi da ode u klasični kazino kako bi igrao, možda bi bila dobra ideja da prvo provežba nekoliko rundi blekdžeka onlajn. Softver u onlajn kazinima je prilično dobar prema ovim igračima koji imaju poteškoće da zapamte pravila i strategija igranja blekdžeka. Često će onlajn kazina imati uputstva sa savetima koje mogu da prate ionlajn igrači.
Onlajn blekdžek je veoma sličan klasičnom blekdžeku koji se igra u kazinima u Las Vegasu, ali se vrže igra onlajn. Isto važi i za bakarat, pošto je tempo igre u onlajnu mnogo brži. Zbog toga što igrači ne moraju da čekaju dilera kako bi podelio karte kao što je slučaj u klsičnom kazinu, imaće utisak da brže pobeđuju ili gube. Ipak, igrači treba da zapamte da u onlajn blekdžeku oni kontrolišu brzinu igre i da mogu da uspore igru ako žele da provere strategiju ili duže razmisle o svakoj \'\'ruci\'\’.
Bledžek strategija
Kako bi igrači imali najbolje šanse i češće pobeđivali nego gubili kada igraju blekdžek, važno je da znaju osnovna pravila i strategije igre, da razumeju kako da svaku \'\'ruku\'\’ odigraju na optimalan način. To znači uzeti u obzir koja je prva dilerova karta.
Ako je u pitanju neka visoka karta kao što su sedam, osam, devet, karta koja vredi 10 poena ili as igrač bi trebalo da nastavi sa izvlačenjem karte dok ne dostigne najmanje 17. Šanse da će i diler dobiti najmanje 17 su prilično velike i na taj način će se igrač osigurati da dođe u situaciju da bude nerešeno ili da pobedi dilera. Diler mora da izvlači kartu dok ne dobije makar 17, dok za igrača ne važe to isto pravilo.
Ako je diler dobio nižu kartu kao pto su četiri, pet ili šest, onda bi igrač trebalo da stane sa traženjem karte kada dođe do 12 ili više od toga. Razlog tome je što diler ima velike šanse da izgubi i igrač to treba da iskoristi kao svoju prednost. Kada igrač ima u rukama 12 poena, ima i veće šanse da izgubi. GLavna strategija igrača u takvim situacijama da nikad ne uzimaju kartu koja im može značiti poraz i gubitak novca. Čak i ako nema jaku \'\'ruku\'\’, najbolje za igrača je da čeka da diler sam sebe odvede u poraz. Ukoliko diler ima kao prvu kartu dvojku ili trojku, igrač treba da stane sa traženjem karte čim dođe od skora 13 ili više.
Još jedna strategija za igrača sa mekom rukom je da nastavi sa traženjem karte dok njegova ruka ne pređe 18. Zbog tog, ako igrač ima asa i peticu, njegov ukupan skor biće šest ili 16 i trebalo bi da uzme bar još jednu kartu.
Postoji i strategija kada se igrač odluči za opciju dvostruko dole. Kada njegova ruka iznosi 11, tada bi trebal oda odigradvostruko dole. Ako ima 10 poena u rukama tada odigrava dvostruko dole samo u slučaju da diler nema kartu od 10 poena ili asa u prvoj karti. Ako ruci ima devet poena, igrač treba da se odluči na dvostruko dole samo ako je dilerova prva karta neka između dvojke i šestice.
Kada je razdvajanje para u pitanju, igrač uvek to treba da uradi kada ima par osmica ili asova. Nikad ne treba da dele par istih karata koje vrede 10 poena ili par petica. Za petice je mnogo korisnije upotrebiti mogućnost dvostruko dole, a nikad ne treba razdvajati ni par četvorki. Tako, igrači mogu da razdvajaju par dvojki, trojki ili sedmica u zavisnosti od onoga što diler ima. Ako diler ima 8, 9, kartu koja vredi 10 poena ili asa, onda razdvajanje nije dobra ideja. Par šestica nikad ne treba razdvajati, osim ako diler nema slabu kartu.
Karte
U blekdžeku diler meša standardni špil od 52 karte. Ako je igrač u onlajn klazinu stolom u blekdžeku uživo, kazino će najverovatnije promešati nekoliko špilova karata u nekom trenutku. Kada je tu pravi diler, tu će biti bela plastična kata koja se nikad ne deli. Umesto toga, diler će tu kartu staviti na samo dno špila i kada igrači dođu do nje, to će značiti da je vreme da se špil ponovo promeša.
Kada diler ima četiri ili više špilova, koristiće takozvanu \'\'cipelu\'\’ da tu drži karte. \'\'Cipela\'\’ je zapravo kutija koja olakšava dileru da sklanja karte jednu po jednu, licem okrenutim na dole, a da pritom ne mora da drži sve karte odjednom u rukama. Kada igrači igraju onlajn verziju blekdžeka, verovatno neće imati dilera, a karte će se prosto pojavljivati ispred igrača.
Cilj igre
Kao što je već napomenuto, svi igrači se ne takmiče međusobno već protiv dilera. Igrač pobeđuje u \'\'ruci\'\’ ako se što više približi rezultatu 21, dok će izgubiti ako pređe 21. Postoje tri načina da igrač pobedi dilera i osvoji svoj novac.
Prvi način je da u prve dve podeljene karte igrač odmah ima 21. Kada se tako nešto dogodi, to se zove prirodni blekdžek.
Bez prelaženja 21, igrač mora da ima viši končani rezultat od dilera. Na primer ako diler ima 17, a igrač 18, igrač je pobedu u toj \'\'ruci\'\’.
Ako ukupan rezultat dilerovih karti prelkazi 21, to znači da je izgubio. Na primer, ako diler ima 24 u rukama, to znači da su svi ostali koji nisu prešli 21 automatski pobedili u ruci.
Klađenje
Ako igrač igra automatizovani onlajn blekdžek sa kompjuteriskim dilerom, ništa se neće dogoditi dok ne položi opkladu. Međutim, ako je igrač za stolom uživo u igri, onda će imati na raspolaganju 10 do 15 sekundi vremena da položi opkladu. Ako to ne uradi u predviđenom vremenu, igra će se nastaviti bez njega i moraće da sačeka sledeću \'\'ruku\'\’ da bi se vratio u igru. Na sreću po igrača, svaka \'\'ruka\'\’ ne traje previše dugo, pa neće mnogo čekati za povratak u igru. Minimalne i maksimalne opklade se razlikuju od onlajn kazina do onlajn kazina, ali čestoje limit između dva dolara i 500 dolara po jednoj \'\'ruci\'\’.
Deljenje
Kada igrač položi opkladu, karte će mu biti podeljene. Beu obzira da li je jedan igrač zua stolom ili ih ima više, svaki će dobiti po jednu karu okrenutu licem na gore u smeru kazaljke na satu. Isto tako će kartu dobiti i diler. U seldećem krugu igrači će po istom redosledu ponovo dobiti kartu sa licem na gore, ali će diler dobiti kartu okrenutu licem na dole.
U špilu, karte imaju dodeljenu vrednost. Od dvojke do desetke vrde onoliko koliki im je broj (petica pik vredi pet bodova, sedmica tref sedam i tako dalje). Karte sa slikama (Žandar, Kraljica i Kralj) vrede svaka po 10 poena. Kečevi mogu da vrede ili 11 ili samo jedan poen.
Automatski blekdžek
Ako igrač u prve dve karte dobije kartu vrednu 10 poena (Žandara, Damu, Kralja ili 10) i keca, to znači da ukupno ima 21, a to se zove automatski blekdžek. Ako igrač ima dovoljno sreće da dobije automatski blekdžek, a da diler ne dobije isto tako, onda će igrač dobiti jedan i po puta veću sumu od početnog uloga. Na primer na 10 evra uloga, igrač će sa automatskim blekdžekom dobiti 15 evra. Ukoliko igrač igra blekdžek za stolom uživo u onlajn kazinu i drugi igrač dobije automatski blekdžek, to neće uticati na njega i neće izgubiti novac. Igrač koji je dobio blekdžek jednostavno će pokupiti dobitak i igra će se nastaviti.
Međutim, ako diler dobije automatski blekdžek, to znači da su svi igrači izubili. Ako i diler i igrač dobiju automatski blekdžek da se \'\'ruka\'\’ smatra nerešenom i igrač neće osvojiti nikakav novac, ali takođe neće ni izgubiti novac. Svi drugi igrači za stolom će u ovoj situaciji ostati bez novca osim i oni nisu dobili automatski blekdžek.
Kada svi igrači dobiju karte, tada kreće i diler. Okreće kartu koja je bila licem na dole i nastavlja da deli karte sebi sve dok ukupno ne bude imao 17 ili više. Igrač pobeđuje onda kada ima više poena od dilera, ali bez prelaženja 21. Ako diler i igrač imaju isti ukupan broj poena, pobednika nema, ali nema ni poraženog pošto igrač neće osvojiti novac, ali ni izgubiti uloženi novac.
Tok igre
Ako igrač ne igra sam protiv dilera, odnosno ako u partiji ima još igrača, ona je uvek prvi igrač koji se nalazi sa leve strane posmatrano iz perspektive dilera. Igrač mora da odluči da li će stati sa traženjem karata ili želi da ide dalje, odnosno da mu diler da i narednu kartu. Igrač može da odabere da uzme još jednu kartu kako bi se približio broju 21 uz cilj da dođe na 21 bez prelaženja.
Igrač uvek počinje sa dve karte i može da dobije dodatnu kartu jednu po jednu sve dok ne odluči da se zaustavi ili ako pređe 21. Ako igač pre 21 to znači da će izgubiti celu sumu koju je uložio i diler će uzeti njegov novac. Jedom kada igrač odluči da stane sa traženjem karte ili ako pređe 21, njegov red se završio. Posle toga će naredni igrač ili diler uzeti dodatnu kartu ili odlučiti da se zaustave sa onim što imaju.
Kada igrač dobije prve dve karte, a u njima ima asa i bilo koju kartu koja nije u vrednosti 10 poena, to se smatra \'\'mekom rukom\'\’. As može da se računa jedan poen ili 11, u zavisnosti šta više odgovara. Na primer, ako bi igrač dobio šesticu i asa to bi značilo da ima ukupno 17 poena. Iako takva \'\'ruka\'\’ može da bude veoma dobra i donese nekoliko pobeda u blekžeku, igrači će možda želeti da razmisle o još jednoj karti kako bi imali veći ukupan rezultat.
Dobitak asa može da bude zanimljiv ako igrač bude želeo još jednu kartu. Ako bi naredna karta dovela do toga da igrač pređe 21 poena, on asa u tom slučaju može da računa kao da vredi jedan poen. Na primer šestica i as vrede ukupno 17 poena i igrač bi možda razmislio o uzimanju još jedne karte. Ako bi sledeće karta bila petica, to bi dovelo do novog ukupnog skora jer bi as umesto 11 sada vredeo jedan poen pa bi sa šesticom i peticom dao rezultat od 13 poena.
Diler
U blekdžeku diler mora da prati određeni set pravila koja se razliku u odnosu na ona koja važe za igrače. Jedom kada su svi igrači odigrali, diler tada mora da okrene kartu koja je bila okrenuta licem na dole. Ako je ukupan skor obe karte 17 ili više, diler mora da se zaustavi i više ne može da izvlači kartu. To znači da ako igrač takođe ima skor od 17, \'\'ruka\'\’ je nerešena i igrač neće osvojiti, ali ni izgubiti novac. Ako igrač ima ukupno 18, 19 ili 21 to znači da je pobedio. Ukoliko ima manje od 16 poena, izgubiće od dilera.
Grancia za dilera prilikom izvlačenja karte je 17, što znači da ako ima 16 poena mora da izvlači i dalje. Diler ima automatska pravila koja uvek mora da prati, dok igrač ima izbor da se zaustavi ili da zatraži još jednu kartu. Upravo zbog toga što je diler više predvidljiv, igrač može to da iskoristi kao sopstvenu prednost prilikom izbora strategije.
Blekdžek žargon
Kada na igrača dođe red prilikom igranja onlajn blekdžeka, na ekranu će mu izaći dve opcije. Može da izabere \'\'hit\'\’ odnosno da želi još jednu kartu ili \'\'stand\'\’ ukoliko ne želi više karata. Ako se igrač odluči za opciju da ne želi više karata, njegov red u igri je praktično završen i moći će da posmatra šta diler radi.
Razdvajanje para
Među opcijama koje su dostupne igraču tokom igranja blekdžeka je i mogućnost razdvajanja para. Ako igrač u prve dve karte dobije karte iste vrednosti kao što su dva kralja ili dve sedmice, može da izabere da ih razdvoji i faktički ih tretira kao dve odvojene ruke. Bitno je napomenuti da se neće podeliti i iznos uložene opklade, pa ako je igrač uložio 50 evra, to će sve ići za samo jednu ruku i dok će za drugu ruku morati da uloži identičan iznos novca.
Tada igrač prvo igra sa kartom na levoj strani i može da traži kartu koliko god puta želi pre nego što pređe 21. Jednom kada stane ili pređe 21 u levoj ruci, onda diler nastavlja sa kartom u desnoj ruci igrača i važi isto pravilo – igrač traži koliko god hoće karata pre nego što pređe 21. Pošto se početne dve iste karte tretiraju kao odvojene ruke, igrač može da izgubi jednu opkladu ili da dobije obe.
Međutim, postoji izuzetak, a to je ako igrač dobije dva keca. Ako odluči da iz razdvoji, dobiće još samo jednu kartu i ništa više. Ako ima sreće da ta karta bude u vrednosti 10 poena (10, žandar, dama ili kralj), to se neće smatrati prirodnim blekdžekom i igrač će imati standardna dobitak za pobedničku opkladu.
Ako bi igrač dobio dve šestice i odlučio da ih razdvoji imao bi po jednu u svakoj ruci. U levo jkoja bi igrala prva bi zatražio kartu i na primer dobio još jednu šesticu. Ako se dogodi da dobije još jedan par, igrač može da izabere da i taj par razdvoji što znači da bi praktično imao tri ruke i morao bi da položi i treću opkladu (po jednu za svaku ruku).
Dvostruko dole
Ovo je još jedna od opcija u igri koja je na raspolaganju igračima kada igraju blekdžek u onlajn kazinu. Igrači ovo mogu da urade tako što će položiti opkladu jednaku svojoj originalnoj opkladi i posle toga im diler daje još samo jednu kartu. Ovo je igračima dozvoljeno da urade samo kada imaju devet, deset ili jedanaest u prve dve karte koje su dobili od dilera.
Ako igrač dobije dve petice koje u ukupnom zbiru nose 10 poena, može da odluči da li će razdvojiti par, odigrati dvostruko dole ili nastaviti da igra na uobčiajan način. Važno je napomenuti da diler nikad nema mogućnost da razdvoji par ili da upotrebi dvostruko dole jer je njegov stil igre više automatski.
Osiguranje
Kada je as dilerova prva karta, to znači da igrači mogu da polože opkladu sa strane kako bi zaštitili pun iznos svoje originalne opklade. Opklada sa strane može dostići vrednost polovine originalne opklade i ako diler u nekom slučaju dobije prirodni blekdžek, igrač je zbog opklade sa strane.
Ako se igrač odluči na ovakvu opkladu, u tom slučaju diler proverava kartu koja je okrenuta licem na dole. Ako nije u pitanju karta koja ima vrednost 10 poena, to znači da igrač ona gubi opkladu sa strane koja mu je osiguranje i ruka se nastavlja po standardnom načinu. Međutim, ako diler ima prirodni blekdžek, to onda znači da će igrač dobiti dvostruki iznos svoje opklade sa strane. Kada se dogodi prirodni blekdžek, to znači da svi igrači koji nisu takođe dobili blekdžek gube svoje opklade. U globalu, posebno kada je reč o igranju blekdžeka onlajn, osiguranje je dobra ideja za igrače. Nemoguće je predvideti koliko je karata u vrednosti od 10 poena ostala u špilu, pa je teško prognozirati šanse.
Isplata uloga
Najvažnija stvar koju igrači moraju da zapamte kada je blekdžek u pitanju je da kada je jednom opklada plaćena, nikada se ne vraća. Pošto igrači igraju pre dilera, to predstavlja malu prednost za dilera i kazino jer ako igrač prekoraći 21, to znači da diler odmah uzima njegovu opkladu. Čak i ako diler pređe 21, taj se iznos nikad ne vrati igraču.
Ako diler izgubi, svi igrači koji su još u igri, dobijaju svoju isplatu. Ako diler ne izgubi, igrači onda dobijaju opkladu igrača koji ima najmanji ukupni skor od svih njih ili plaćaju onom igraču koji ima najveći skor od svih njih, a da nije prešao 21. Ako igrač i diler imaju isti ukupni broj poena, to se smatra nerešenim ishodom i igrač može zadržati svoj ulog, ali ne osvaja ništa.